Fotbollens dag 16/8

Fotbollens dag genomförs årligen på Björklunda - så även  i år. Dagen bjös på fint väder och rolig fotboll. Nästan alla lag spelade matcher under dagen - från de minsta knattarna till veteranerna.

Det är verkligen en fotbollsfest!

Efter att ha startat dagen med att titta på F 00's två kanonfina matcher med några lagsyskon övergick jag till att titta på F98s första match(lagsyskon även i dessa lag) - även det mycket fin fotboll, men som åskådare på andra sidan planen hördes en del negativt. Vissa föräldrar ser det som negativt att F99 var med och spelade (och ska kliva upp i laget nästa säsong). Som anonym åskådare och mamma till även en 99:a som ska kliva upp i laget kommande säsong gör det mig fundersam om tjejen ska få fortsätta spela fotboll eller inte.

Föräldrarna pratar om att deras tjejer inte vill ha 99:orna med - en av orsakerna är att F98 kommer att bli två lag och inte ett lag som de är nu - jag var på fotbollens dag för att se fotboll och tog ingen diskussion, men jag vet ju av erfarenhet att många spelare inte innebär att det blir två lag - utan ett stort lag.

Spelmässigt är 98:orna ett mycket bra lag, men det är även 99:orna. Jag tyckte inte att någon av 99:orna "gjorde bort sig" på planen under matcherna som spelades - trots att det var deras första match på 7-mannaplan.

Mellan 98:ornas matcher fick jag nöjet att bevittna P00:s matcher mot mammorna. Även i den match jag såg fanns det lagsyskon. Höjdpunkten var dock Carinas mål - det ser lovande ut för kommande drabbningar även om jag vet att hon har en karriär som fotbollsspelare i min gamla klubb!

Härlig inställning av alla spelare på alla planer - drt är roligt och visar att ÖIF är en förening att räkna med.

F 96/97s match har ett eget kort referat, men tjejerna bjöd som vanligt på bra fotboll.

Kvällen avslutades med en match mellan ÖIF-ledare och gamla ÖIF-spelare - en trevlig match som även den får ett eget inlägg!

Senare på kvällen festade ledare och föräldrar loss, men därifrån kan jag inte rapportera eftersom jag inte var närvarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0