Idag har jag fått höra mycket snack

*ändrat 17/6 *


om hur hemska vi i ÖIF är - speciellt vårt lag och att vi nervärderar handikappidrotten

Handikappidrott är lika mycket värd som annan idrott och ingår i de vanliga förbunden i en del av dem. Däremot är de funktionshindrade inte mer värda än andra. Under mina 20 år inom handikappidrotten har jag aldrig, och då menar jag verkligen aldrig upplevt att mina idrottare behandlats som om de varit mindre värda än andra. Förutom när det gäller ekonomiska ersättningar då, men det är det många idrotter som har problem med. Det förekommer naturligtvis idrotter som är mer "värda" än andra och idrottare som är mer "värda" än andra även där.

Det farligaste man kan göra är att ställa idrotter och /eller idrottare mot varandra - hjälps man istället åt så blir resultatet bättre och mer långvarigt och risken att samma saker upprepas igen är mindre.

Piteå kommun är en bra stad för handikappidrottare i mångt och mycket.

All heder åt Robban och alla andra ledare runt om i landet som ställer upp helt ideellt för att våra barn och ungdomar i ska få möjlighet att idrotta och utvecklas inom idrotten !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0