Reklam på bloggen

Jag försöker alltså få  denna sida godkänd för att kunna lägga in reklam, men det kan ta ett tag - de vill naturligtvis att sidan ska vara aktiv, och eftersom jag la upp den igår så vet jag inte hur de ställer sig - den som lever får se.

Jag hoppas att det ska lösa sig snart - om inte annat så kanske ansökan går igenom senare under året - jag tror inte att vi kan hoppas på allt för mycket pengar, men alla bäckar små.

Så här går det iallafall till:

Vad innebär detta?
Tjänsten bygger på prestationsbaserad marknadsföring över Internet där annonsörer och reklamdistributörer kan arbeta tillsammans med hjälp av DoubleNets avancerade och lättanvända reklamverktyg.


Vad är affiliate-marknadsföring?

Affiliate-marknadsföring är ett samarbete mellan affiliates (reklamdistributörer) och merchants (annonsörer) där reklamdistributörerna lägger ut annonsörernas reklam på sina webbplatser och får provision för de besökare och deras aktivitet som skickas till annonsörens webbplats.

Vad innebär Click, Leads och Sales?
Click räknas när besökare klickar på en annons. Leads räknas när en besökare registrerar sig på annonsörens webbplats eller fyller i ett formulär. Sales räknas när en besökare köper något från annonsörens webbplats. Händelserna är ofta kopplade till provision som reklamdistributörer kan ta del av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0