Tränaravhopp

Lasse har lämnat sin plats i ledarstaben och det var på tiden!

Inget ont om Lasse - han är en glad prick som höjer humöret på alla omkring sig på träningar och matcher. Jag talar för alla när jag säger att vi tycker mycket om honom.

Trots allt så har jag personligen tänkt att det vore bäst om han inte var så engagerad - och det är inte för att jag är självisk eller tycker att han gjort något fel gentemot laget - det får ingen tro och speciellt inte du Lasse.

Däremot tycker jag att Lasse försummat sig själv och sin hälsa - och när jag ibland har sett glimtar av hur ont han haft under träningspassen även fast han döljer det så väl har jag i mitt stilla sinne tänkt - det är dags att kliva av nu. Av det lilla jag sett, de små fragment av smärta som smugit igenom fasaden har jag förstått hur dåligt det är att han är med som tränare.

Det är dåligt för Lasses skull - jag kan bara ana hur mycket han får sota i efterhand för att han tagit ut sig - och hur hans glada humör inte alltid infinner sig på hemmaplan - då säkert både fru och barn också lider av att Lasse tagit ut sig för mycket.

För Lasse är det ge järnet från start till mål - även om målet innebär dagar av sängliggande efteråt!

Ett klokt beslut Lasse att kliva över till vår sida av planen - jag hoppas för din och din familjs skull att du stannar med oss på andra sidan planen, för att du och din familj måste gå före laget.

Med det här vill jag ha sagt - Bra Lasse!
Du finns ju ändå kvar vid planen och för din familj!  

Kommentarer
Postat av: Lasse med familj

Tack Carola det värmde. och visst kommer jag att finnas på andra sidan planen så mig blir ni inte av med i första taget.//Lasse

2008-06-13 @ 16:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0