Seriepremiär

i div.1 7-manna borta mot Gammelstad.
Strålande sol och underbart väder, underlaget kanske inte var det roligast och jag tror jag har med mig halva planen hem...

Vinst med 2-1 och hade det inte varit för en storspelande målvakt hade det blivit fler mål i baken.

Målvaktsspelet var bra - målet som vi fick i baken berodde inte på en målvaktstabbe - mer pratande och styrande från målvaktshåll är doch viktigt - målvakten kan i sin position överblicka spelet betydligt bättre än någon mitt på planen.

Försvaret tappade i markeringar ibland och det går inte att ha tre motståndare mot en ensam försvarare, målet i baken ligger helt på försvarets sida som inte höll sina positioner fullt ut - det blev något bättre, men än finns det mycket att jobba på.

Mittfältet måste kunna jobba hemåt i större utsträckning och ha kontroll på bollen innan den passas vidare - vid de tillfällen som detta sker så blir det oftast riktigt bra lägen för mål.

Anfallet måste möta passningar och inte tveka när det gäller att vara först på bollen - skjut på mål även om läget kanske inte är det optimala.

Sedan handlar det om kommunikation - prata med varandra ute på planen!

Glädjande är att allt fler vågar nicka bollen - mer sådant vill vi på andra sidan planen se.

En bra genomförd premiär!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0